Boka din julkampanj nu!

Sista chansen att beställa inför helgerna.

Nu är det hög tid att boka din direktreklam inför den viktiga julförsäljningen. Vi vet att det i genomsnitt är hela 53% som observerar oadresserad direktreklam och att kanalen är en av de viktigaste vad gäller köpbeslut. När dina kunder väljer var de ska göra sin julhandel, vill du finnas med som alternativ. 

Tänk på följande: 

1. Inkludera ett unikt erbjudande! För att motivera dina kunder att komma till dig är det oftast mest effektivt att använda sig av lockerbjudande!

2. Ett erbjudande känns mer unikt om du begränsar dem på något sätt. Antingen genom volym som ”Max 1 köp per hushåll” eller genom tid, ”Gäller fram t om 19/12”.

3. Se till att det viktigaste i din trycksak blir det som sticker ut genom att använda färg och form. 

Antingen gör du ett enkelt utskick i standardformat eller så tänker du utanför boxen och skapar något kreativt. Med vår tjänst SDR Fullservice kan vi hjälpa dig hela vägen, från målgruppsurval och idé till distribution och effektmätning. Vill du få inspiration till vad du kan hitta på så har vi samlat några av våra favoriter här.

Vill du boka en kampanj? Kontakta ditt lokala kontor genom att söka på din ort här!

 Varför inte göra en trycksak i det populära formatet "Stick-up"?

Detta utskickade lilla paket hade ett välgörenhetssyfte. Att utforma trycksaker som paket, antingen på riktigt eller bara genom att stansa ut ett paket i ur en platt trycksak, är något som får uppmärksamhet.

Kuponger är alltid bra. Varför inte göra det lika tydligt som McDonalds?

Nej, det är inte midsommar, men bra idéer funkar både vinter och sommar. I denna kampanj kunde kunden själv välja på vilken vara hen ville ha rabatt genom att fästa ett klistermärke från kampanjen på varan.