SDR Digitalt

Kombinera ODR-kampanjen med Brain Data Market

Svensk Direktreklam har samarbetat med InsightOne i över 20 år med selekteringsprodukten Mosaic. Nu kan vi också erbjuda tilläggstjänsten Brain Data Market (BDM), som gör det möjligt att kombinera ODR-kampanjen med effektiv och riktad digital annonsering.

InsightOne har tillsammans med Mktmedia skapat en digital annonsering som bygger på samma idé – att söka områden där en eller flera målgrupper är överrepresenterade. BDM fokuserar på bearbetning där det är som mest lönsamt. Annonserna visas på premiumsajter max sex gånger per unik besökare.

– Tanken är att man ska välja ut ett bra erbjudande ur ODR-kampanjen, som får konsumenten att klicka in sig på annonsörens hemsida. T.ex. ”fri synundersökning vid köp…”, eller ”50 % på alla skor”. Man når samma mottagare som med ODR-kampanjen, men i en annan kanal.

Brain Data Market har skapat breda målgrupper, för att uppnå hög räckvidd inom det segment där budskapet ger bäst effekt. Geografi är alltid grunden. Sedan kan man välja någon eller några målgrupper, men man ska undvika att kombinera för många, eftersom det snabbt minskar antalet möjliga mottagare.  

Läs artikeln i På Direkten om Brain Data Market.

Vill du veta mer om möjligheterna med SDR Digitalt?
Vi kontaktar dig gärna!